Magas minőség, fájdalommentesség – Barátságos árakon
fémmentes korona

Fémmentes korona

A préskerámiából történő fémmentes korona majdnem csak esztétikai okokból készülhet a fogak front területén, nem pedig a rágóterületeken.

Ugyanez az elv érvényes a Procera koronákra is.

A cirkónim-oxid váz, magasabb esztétikai igények, illetve bizonyított allergia esetén jöhet szóba.

Mikor nem javallott ?

Abban az esetben, ha a fog nagy mértékben mozgatható, nincs jól gyökérkezelve, ha nagyon sok hiányzik a koronai részből, vagy ha gyulladt a fog.

Gyermekeknél a 16-18 év betöltéséig célszerű várni a korona készítéssel. Fiatal korban ugyanis a fog pulpakamrája még túl nagy, így a korona előkészítése során nagyobb valószínűséggel kell gyökérkezelni a fogat.

Fémkerámia avagy cirkónium?

A modern fogászat vívmánya a CAD/CAM számítógépes szkenneléses eljárással készített cirkónium oxid alapú korona, mely a esztétikailag és funkcionálisan is maximálisan kielégít minden igényt. Amennyiben a páciensnek fém allergiája van, érdemes inkább a cirkon pótlást választani.

Lényege, hogy az előkészített fogakról vett lenyomat alapján készülő mintát egy erre a célra kifejlesztett szkenner letapogatja és a számítógépben rögzíti. Ez alapján a fogtechnikai laborban egy speciális gép segítségével cirkónium tömbből kerül kifaragásra a korona/ híd. Egyetlen hátránya, hogy ára sokkal magasabb, mint a fémkerámia fogpótlásé.

Esztétikailag előnyösebbek a fémkerámiánál, mert a koronák, hidak nem tartalmaznak semmilyen fémet, így sokkal természetesebb hatásúak. A fémtartalmú fogpótlások ezért mindig tömörebbnek tűnhetnek.