Magas minőség, fájdalommentesség – Barátságos árakon

Rögzített pótlások: korona, híd

Mi az a korona?

A korona egy fog teljes felszínét beborító fogpótlás, amelynek formája és színe megegyezik az eredeti, ép foggal.

Ez fogtechnikai laboratóriumban készül és a fog eredeti alakjának a helyreállítása a cél.

Hidat akkor készítünk, ha foghiány van, vagy egymás mellett lévő fogak annyira károsodtak, hogy más módon nem lehet őket helyreállítani.

Mikor van szükség koronára vagy hídra?

Akkor készítünk koronát egy fogra, amikor az töméssel már nem állítható helyre.

Például gyökérkezelt fogak törékenysége miatt vagy baleset során letört fogak esetén és azokban az esetekben is, amikor a fogat fogsor céljából alakítjuk át pillérekké.

Valamint ha a fogszuvasodás olyan mértékben károsította a fogat, hogy az más módon nem állítható helyre.

Ugyanakkor nagymértékű kopás esetén esztétikai okokból.

Tehát:

• ha egy fog három, vagy több felszíne szuvas
  • ha egy fogban gyökértömés van
  • esztétikai okokból
  • foghiány esetén

Milyen anyagból készül a korona?

A koronáknak és hidaknak mindig van egy vázuk, amely lehet:

• fém vázra égetett porcelán
    • préskerámiára égetett porcelán
    • cirkon vázra égetett  porcelán.

A fémváz fogászati fémötvözetből készül (chrom-cobalt ötvözet), vagy fogászati  arany erre a vázra pedig teljesen biokompatibilis kerámiát éget a fogtechnikus.

A cirkónim-oxid váz, magasabb esztétikai igények, illetve bizonyított allergia esetén jöhet szóba.

A préskerámiából történő porcelánleplezés majdnem csak esztétikai okokból készülhet a fogak front területén, nem pedig a rágóterületeken.

Mikor nem javallott ?

Abban az esetben, ha a fog nagy mértékben mozgatható, nincs jól gyökérkezelve, ha nagyon sok hiányzik a koronai részből, vagy ha gyulladt a fog.

Gyermekeknél a 16-18 év betöltéséig célszerű várni a korona készítéssel. Fiatal korban ugyanis a fog pulpakamrája még túl nagy, így a korona előkészítése során nagyobb valószínűséggel kell gyökérkezelni a fogat.

Hogyan készül egy korona?

1. alkalom:

Állapotfelmérés, és kezelési terv.

Minden esetben megmutatjuk a páciensnek, milyen elváltozást találtunk, majd megbeszéljük a későbbi teendőket és a kezelés menetét.

Ezt árajánlatba foglaljuk, melyet a páciens magával visz.

2. alkalom:

Az első teendő, érzéstelenítés, majd ezt követően a fogak lecsiszolása, ami azt jelenti, hogy a fogorvos arányosan elvesz a fog minden oldalából.

Rendelőnkben igyekszünk, természetesen a fog állapotát figyelembe véve vállasan lecsiszolni a fogakat.

Ez annyit jelent, hogy ………. és hosszútávon védi a fog körül található szöveteket (íny, fogágy), illetve magasabb fokú esztétikát biztosít a hagyományos csiszolási eljárásokkal szemben.

Ezután szilikon lenyomatanyaggal precíziós lenyomatot veszünk melyet követően elkészítjük az ideiglenes fogpótlást.

Erre legfőképp azért van szükség, mert a lecsiszolt fogak érzékenyek és a pótlás elkészülési idejére biztosítani kell a páciens számára a kényelmes és fájdalommentes állspotot, de nem utolsó sorban esztétikai megfontolásból is készülhet az ideiglenes híd, vagy korona, főleg ha esztétikai területen dolgozunk.

3. alkalom:

A  korona vagy híd vázát az előkészített fogra ráhelyezve ellenőrizzük a pontosságát.

Ezzel egy időben egy meglévő 24 színből álló fogszínkulcs segítségével megállapítjuk a készülő pótlás színét.

Természetesen a meglévő fogak adnak ebben támpontot.

4. alkalom:

A meglévő fogak forma és színvilágát követve elkészült pótlás végleges beragasztása, amely ún. üvegionomer cementtel történik.

Pro és kontra a könnyebb döntés érdekében:

Esztétika:

Oldalsó fogak hiányának pótlására mindenképp érdemes olyan megoldást választani, ahol van váz a porcelán leplezés alatt.

Ilyen a fémváz vagy a cirkónium váz. Sem a fém, sem a cirkónium nem ereszti át a fényt, viszont a kerámia leplezés igen és ebből a szempontból nem mindegy, hogy egy fém, szürkés felület van alatta, vagy egy kréta szerű a fog színéhez hasonló felület. Ezen a területen préskerámia semmiképpen sem javasolt.

Esztétikai területen, elülső fogak koronai pótlására  viszont igen. Foghiány pótlására nem alkalmas. Nagy előnye, hogy teljesen fényáteresztő és már az alap is különböző, a már meglévő fogak színéhez hasonlóan készíthető. .

Fémkerámia avagy cirkónium?

A modern fogászat vívmánya a CAD/CAM számítógépes szkenneléses eljárással készített cirkónium oxid alapú korona, mely a esztétikailag és funkcionálisan is maximálisan kielégít minden igényt. Amennyiben a páciensnek fém allergiája van, érdemes inkább a cirkon pótlást választani.

Lényege, hogy az előkészített fogakról vett lenyomat alapján készülő mintát egy erre a célra kifejlesztett szkenner letapogatja és a számítógépben rögzíti. Ez alapján a fogtechnikai laborban egy speciális gép segítségével cirkónium tömbből kerül kifaragásra a korona/ híd. Egyetlen hátránya, hogy ára sokkal magasabb, mint a fémkerámia fogpótlásé.

Esztétikailag előnyösebbek a fémkerámiánál, mert a koronák, hidak nem tartalmaznak semmilyen fémet, így sokkal természetesebb hatásúak. A fémtartalmú fogpótlások ezért mindig tömörebbnek tűnhetnek.

Fémkerámia korona / hídtag 36 000 Ft
Cirkón korona / hídtag 75 000 Ft

Jelentkezzen be hozzánk egy INGYENES állapotfelmérésre a lenti űrlap segítségével vagy hívjon minket!