Mindent a gyökérkezelésről

A gyökérkezelés folyamata egy olyan gyógyító eljárás, amelynek során eltávolítjuk a fogcsatornában lévő fogbélt, valamint fogideget. A fog klinikai állapotától függ, hogy ez hány lépésben történik. Ez a kezelés szempontjából annyit jelent, hogy lehetséges együlésben, akár aznap a foggyökér gyökértömésének elkészítése, de akár 3-4 kezelésre is szükség lehet, mely magában foglalja a gyógyszeres ideiglenes gyökértöméseket. Általában 2 ülésben elvégezhető a gyökértömés ami azt jelenti, hogy a szóban forgó fognak egy gyógyszeres-fertőtlenítő lezárása után egy pár nap múlva elvégezzük a gyökér végleges tömését.

Fertőzött fogak esetében mindig több lépésben végezzük a kezelést- ez amiatt is történik, mert a kezelés- habár nem lehetetlen, de csökkenhet a kezelés sikeressége a fertőzés miatt. Ez idő alatt a fog újrakezelése válhat szükségessé, pár napig nyitva is maradhat a fog ha a beteg fájdalmas feszülést érezne ( ennek oka a gyökércsúcson túl- a csontban zajló fertőzés ). És ez idő alatt el is dől a fog sorsa olyan értelemben is, hogy ha pár nap múlva még érzékeny lenne, akár foghúzás mellett is dönthet úgy a páciens, mint a kezelőorvos. Klinikai állapottól függően egy fertőzött fog kezelésének és megtarthatóságának valószínűsége 80 %-os egy olyan gyökérkezeléshez képest, melynél egy élő fogideget távolítunk el – “vitális gyökérkezelés”. Fertőzött fog esetében a költségek értelemszerűen csak a gyógyszeres gyökérkezelésekre vonatkoznak, valamint a gépi gyökértágítások felárat jelentenek bármilyen gyökérkezelésről lenne szó.

A fog koronájának végleges tömése, esetleg kerámiakorona, vagy betét elkészítése nem tartozik a gyökértömés elkészítésének költségeibe. Erre azért lehet szükség, mert egy gyökérkezelt fog csökkent teherbíró képességgel rendelkezik egy ép foghoz képest, valamint a fog koronája már nem ép, tehát hiányos a fogszövet.

Kezelés ellenére a beavatkozást követően fájhat a fog, jegelni kell kívülről az arcot,  2-3 fájdalomcsillapítót is be lehet venni, ha nem szűnik meg  a fájdalom akkor jelezni kell a kezelőorvosnak.

Javasolt  fél év múlva egy kontroll röntgen a nevezett fogról.